۲۰ تیر ۱۴۰۰، ۱۶:۰۹

استاندار خراسان‌جنوبی:

۴هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی امضاء شد

۴هزار میلیارد تومان تفاهم نامه سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی امضاء شد

بیرجند- استاندار خراسان جنوبی گفت: حدود چهار هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه سرمایه‌گذاری با بخش خصوصی منعقد کرده‌ایم که در قالب فعال‌سازی واحدهای معدنی و تولیدی است.

به گزارش خبرنگار مهر، حمید ملانوری ظهر یکشنبه در دیدار با نماینده ولی‌فقیه در خراسان‌جنوبی اظهار کرد: در ۲۸ خردادماه اتفاق بسیار بزرگی در خراسان‌جنوبی رخ داد و آن مشارکت ۷۴.۳ درصدی مردم استان در انتخابات ریاست جمهوری و شوراها بود.

استاندار خراسان‌جنوبی با بیان اینکه تأکید ما برگزاری انتخابات با محوریت قانون و همراه با امنیت بود، بیان‌کرد: در این راستا آموزش‌های لازم را انجام دادیم و افزایش ۱۵ درصدی شعب را نیز به واسطه تأمین سلامت مردم محقق کردیم.

ملانوری ادامه‌داد: مردم خراسان‌جنوبی در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری حدود ۱۷ درصد بالاتر از میانگین کشوری مشارکت داشته‌اند که نشان از فرهنگی بودن، هشیار بودن، انقلابی بودن و تدین مردم است.

پروژه‌های عمرانی با تغییر استاندار تعطیل نشد

وی گفت: پروژه‌های عمرانی در حوزه راه، راه آهن، کشاورزی، بهداشت و درمان و منابع طبیعی و گردشگری در خراسان‌جنوبی علی‌رغم مسائل بودجه‌ای و اعتباری با قوت ادامه دارد و برای بسیاری از آنان بودجه‌های خوبی جذب شد.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه در بخش بحران و مربوط به سیل سال ۹۹ مصوبه هیأت دولت به مبلغ ۳۰ میلیارد تومان را گرفتیم که ۵۰ درصد آن تخصیص خورده است، اظهارکرد: در زمینه ۵۰ درصد دیگر هم رایزنی شده است.

ملانوری بیان‌کرد: ما قول داده بودیم که در سال پایانی دولت پروژه‌های عمرانی با تغییر استاندار تعطیل نشود که نه تنها تعطیل نشده بلکه رشد بسیار خوبی نیز داشته است.

وی با اشاره به تشکیل قرارگاه پشتیبانی‌ها و مانع زدایی‌ها در ستاد توسعه خاوران اظهار کرد: برای اولین بار در کشور ما برای طرح‌های سرمایه‌گذاری دارای توجیه اقتصادی در استان مجوز بی‌نام می‌گیریم تا سرمایه‌گذار معطل نشود.

استاندار خراسان‌جنوبی با اشاره به آماده شدن ۴۰ طرح با مجوز بی نام و آماده برای سرمایه‌گذاری بیان‌کرد: ۱۰۰ طرح دیگر نیز آماده برای فراهم شدن مجوزها است که این طرح‌ها در بخش‌های مختلف صنعتی و گردشگری و.. است.

ملانوری با تأکید بر اینکه ما به دنبال سرمایه‌گذاران توانمند و دارای اهلیت هستیم، افزود: در حال حاضر حدود چهار هزار میلیارد تومان تفاهم‌نامه با بخش خصوصی منعقد کرده‌ایم که کار را شروع کرده‌اند که در قالب فعال‌سازی واحدهای معدنی و تولیدی بوده است.

پیگیری طرح استقرار روحانیون در مدارس

وی با بیان اینکه سرمایه‌گذاران حدود ۵۰ میلیارد تومان به عنوان کار خیر و مسئولیت اجتماعی تفاهم نامه امضاء کرده‌اند، گفت: طرح استقرار روحانیون در مدارس را پیگیری کردیم که برای این طرح ۱۵۰ مدرسه در بیرجند و ۱۰ مدرسه در هر شهرستان را در نظر گرفتیم.

ناصر خوش خبر، معاون سیاسی و امنیتی استانداری خراسان‌جنوبی با اشاره به اینکه رتبه اول مشارکت مردم خراسان‌جنوبی در انتخابات یک اتفاق بسیار بی نظیر بود، اظهار کرد: کمتر از هزار رأی باطله غیر مأخوذه در استان داشتیم و حدود ۹۴ درصد آرای صحیح بوده است که هر کدام از این آمار حرف‌های گفتنی دارد.

وی یادآور شد: حدود ۸۱ درصد رأی به آقای رئیسی بوده است که تفاوت بسیاری با دیگر نامزدهای ریاست جمهوری داشت.

کد خبر 5255529

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
  • نظرات حاوی توهین و هرگونه نسبت ناروا به اشخاص حقیقی و حقوقی منتشر نمی‌شود.
  • نظراتی که غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط با خبر باشد منتشر نمی‌شود.
  • captcha